11. dubna 2015 v 8:33 | Mischel |  filmové recenze

Režie: Juan Antonio Bayona
Kamera: Óscar Faura

Rok: 2012
Délka: 113 minut
Žánr: Katastrofický / Drama / Thriller / Akční

Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland, Marta Etura, Sönke Möhring, Geraldine Chaplin, Oaklee Pendergast, Samuel Joslin, Ploy Jindachote, Harry Holland, Bonnie Zellerbach, Gitte Witt

Silný příběh filmu Nic nás nerozdělí je založen na skutečné události jedné rodiny, která v roce 2004 přežila úder ničivé vlny tsunami v Indickém oceánu. Manželé Henry (Ewan McGregor), Maria (Naomi Watts) a jejich tři synové se rozhodli strávit poklidné Vánoce v Thajsku a těší se na několik dnů prožitých v tropickém ráji. Rodinná idylka ale náhle a nečekaně skončí dva dny po Štědrém dnu, když jihovýchodní pobřeží Asie zasáhne vlna tsunami. Obrovská masa vody se valí na hotelový komplex, smete vše, co jí přijde do cesty, a rozdělí i prchající rodinu. Ačkoliv všichni členové rodiny přežijí, vyhráno zdaleka nemají, protože nalézt jeden druhého uprostřed pekla je skoro nemožné.
zdroj CSFD

To, že akademici mají hemeriody a bojí se jezdit (i když peníze mají) na dovolenou do Thajska obávajíc se velký tsunami, jsem věděla. Ale to, že jim začali růst pohlavní orgány i na ksichtech a nominujou jeden z nejlepších dramat všech dob jen na jednoho Oscara, je už příliš. Nic nás nerozdělí (už jen ten název!!) je opravdu jedno z nejlepších dramat, které jsem viděla. Scény přícházející vody a její "odnášení" Naomi a Toma jsou opravdu výborně natočený a takřka nenápadný záběr (SPOILER!!) na Naominu nohu ve vodě je na samé hranici geniality. Bayona moc dobře věděl, že úvod není třeba protahovat a "přitahovat" k nám jednotlivé postavy, protože každý normální člověk bude s tou brilantně zahranou rodinou soucítit. Není to zrovna nejlepší film, co jsem viděla, ale určitě nejsilnější. Král katastrofických filmů (Titanic) nebyl sesazen, ale je hodně raněnej. *****