13. dubna 2015 v 11:13 | Mischel |  filmové recenze

Režie: Peter Jackson
Předloha: John Ronald Reuel Tolkien (kniha)
Scénář: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo del Toro

Rok: 2014
Délka: 144 minut
Žánr: Dobrodružný / Fantasy

Martin Freeman, Ian McKellen, Richard Armitage, Luke Evans, Evangeline Lilly, Orlando Bloom, Hugo Weaving, Cate Blanchett, Christopher Lee, Benedict Cumberbatch, Lee Pace, Manu Bennett, Billy Connolly, Aidan Turner, Ian Holm, Mikael Persbrandt, James Nesbitt, Bret McKenzie, Graham McTavish, Stephen Fry, Sylvester McCoy, Dean O'Gorman, Ken Stott, William Kircher, Jed Brophy, Mark Hadlow, Adam Brown, John Callen, Peter Hambleton, Stephen Hunter, John Bell, Ryan Gage, Lawrence Makoare

"Hobit: Bitva pěti armád" uzavírá epické dobrodružství Bilbo Pytlíka, Thorina Pavézy a skupiny trpaslíků. Když se jim v boji proti draku Šmakovi podařilo dobýt zpět svou vlast, nechtěně vypustili do světa smrtící sílu. Rozzuřený Šmak dští svůj spalující hněv na bezbranné muže, ženy a děti v Jezerním městě. Thorinova posedlost hromaděním znovu nabytého pokladu, kterému i přes Bilbovu snahu obětuje přátelství i čest, dožene Hobita k zoufalému a nebezpečnému rozhodnutí. Ale ještě větší nebezpečí je čeká. Sauron, o jehož krocích nikdo kromě čaroděje Gandalfa nic netuší, tajně vyslal obrovskou armádu Skřetů, aby zaútočila na Osamělou horu. S tím, jak se stahují mračna stupňujícího se konfliktu, jsou Trpaslíci, Elfové a Lidé postaveni před volbu, zda se sjednotí či budou zničeni. Budoucnost Středozemě visí na vlásku a v epické bitvě pěti armád bojuje Bilbo o život svůj i svých přátel.
zdroj CSFD

Další epický konec jedné další skvělé trilogie. Je to konec jak má být, ale jak by řekl Gandalf "Tady cesta nekončí." Bohužel pro nás jako obyčejné diváky a filmové fanoušky příběhů ze Středozemě to asi neplatí. Tempo filmu skvělé od začátku až do konce (pro někoho možná až moc lineární), o který jsem se krapet ale i bála aby nebyl půlhodinově natahovaný jak má Jackson občas rád. Šmakova minirole v posledním díle přinesla své ovoce. Když se na palouku před Horou začali scházet armádičky, hned mě zaujali trpaslíci. Především to jak se epicky a v mžiku (po nástupu skřetů na plac) dokázali vykašlat na elfy (ostatně tak jako vždy) a vzali to přímo ztečí. Digitalizovaný Legoas o5 nezklamal, jelikož se posunula hranice filmových triků a technologií od Dvou věží a Návratu krále. Tentokrát nejezdí po schodech na prknoskejtu a nehopsá po Olifantech, ale lítá po Středozemi na netopýrech. Zajímavé je, že od doby co přestane Thorinovi hrabat, tak ve filmu umírá jeden hrdina za druhým včetně samotného Thorina. Tím také započal konec jedné elfotrpasličí Platonické lásky. Pozoruhodná je Peterova vskutku zdařilá snaha o propojení obou Trilogií. Avšak poté co trilogie dosáhla svého konce se mě zmocnilo "smutno". A to proto, protože se pravděpodobně nic takového jen tak už nenatočí. *****

Anketa

Viděli jste film The Hobbit: The Battle of the Five Armies?

Ano a líbil se mi