15. dubna 2015 v 9:10 | Mischel |  filmové recenze

Předloha: John Green (kniha)
Scénář: Scott Neustadter, Michael H. Weber, John Green

Rok: 2014
Délka: 126 minut
Žánr: Drama / Romantický / Komedie

Shailene Woodley, Ansel Elgort, Willem Dafoe, Laura Dern, Nat Wolff, Lotte Verbeek, Sam Trammell, Mike Birbiglia, Maurice Nathan Weert, Emily Peachey

Hazel a Gus jsou dva výjimeční teenageři, které spojuje kousavý humor, pohrdání konvencemi a především láska, co s nimi cloumá. Jejich vztah je o to neobvyklejší, že se seznámili a zamilovali během setkávání na sezeních podpůrné skupiny pro boj s rakovinou. Hazel Grace Lancasterové (Shailene Woodley) je šestnáct let. Má ráda (a zároveň toleruje) své někdy až příliš starostlivé rodiče a právě se zakoukala do mladíka jménem Gus Waters (Ansel Elgort), který se na oplátku zamiloval do ní. Jak se sbližují, Hazel a Gus společně prožívají své obavy vyplývající z jejich zdravotních problémů a zároveň sdílí lásku ke knihám, včetně Hazelina oblíbeného románu Císařský neduh. Mnohokrát se marně snažila spojit s autorem knihy, samotářským Peterem Van Houtenem (Willem Dafoe). Když se Gusovi podaří Van Houtena zkontaktovat, spisovatel je oba nečekaně pozve do Amsterdamu. Gus je rozhodnutý vzít Hazel na cestu, aby našla odpovědi na všechny otázky, které kdy ke knize měla. Ale odpovědi, které hledá, nepřichází od Petera Van Houtena. Přichází z velkého dobrodružství, které Hazel zažije s někým, koho se nebojí milovat a kdo jim oběma dal něco, co Hazel nazývá "Malou věčností - nekonečnem mezi sečtenými dny."
zdroj CSFD

Nemám ráda filmy, co jsou na hraně romantického kýče a sentimentu, mnohdy až za hranou. Nemám ráda filmy, co diváka (lacině a zbytečně) citově vydírají svým láskyplným a dojemným příběhem, čímž mívají úspěch jaksi zadarmo. Proto jsem se z nejrůznějších důvodů podívala na Hvězdy nám nepřály. Hned od začátku se mi líbila teze, že příběh nebude jako ostatní - nebude romanticky sladký, protože se to vzdaluje skutečnosti. Že se právě vyhnou toho romantického kýče a sentimentu. Jenom se obávám, že se sami dostali tam, kde být nechtěli. Nejspíš proto, že to jinak prostě nejde. Líbila se mi nadsázka a nadhled. A že nemocní jednali na rovinu a skoro nic nebrali vážně. Líbila se mi pasáž v domě Anny Frankové. Zajímalo by mě, zda ve filmu (a v knižní předloze) má stejnou úlohu, jak jsem ji já jako divák přijímala. Jenom bych polemizovala se závěrečným polibkem, který mi opravdu přišel za hranou romantického kýče a v dané chvíli sice možná pochopitelný, ale zase spíš nepříliš vhodný. Líbila se mi postava velmi sarkastického a cynického spisovatele, jenom mě trochu mrzí, že ve filmu nemá větší prostor. Naopak se mi nelíbila chvíle, kdy dojde k záchvatu. Přišla mi příliš patetická. Možná to mohli pojmout jinak. Místo zpomalení by mě třeba zajímala spíš reálnější chaos. Na konec musím pochválit soundtrack - možná se bohužel veze na stejné vlně jako celý film. **** z 5.