8. dubna 2015 v 11:54 | Mischel |  filmové recenze

Režie: Luc Besson
Scénář: Luc Besson

Rok: 2014
Délka: 90minut
Žánr: Akční / Sci-Fi

Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min-sik Choi, Amr Waked, Analeigh Tipton, Pilou Asbæk, Mason Lee, Claire Tran, Frédéric Chau, Jan Oliver Schroeder, Tonio Descanvelle, Julian Rhind-Tutt, Renaud Cestre

Lucy je typická "blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný "matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít.
zdroj CSFD

Všimli jste si, že v poslední době (myslím posledních 15-20 let) přibývá filmů s touto a podobnou tématikou věnujících se kvantové fyzice, vědomí, mozku a existenčním otázkám? Je to otázkou morfogenetického pole. Co to je? Je to neměřitelný stav stupně vědomí, kdy v jistou dobu dosáhne vědomí určité skupiny organismu té úrovně, že se jim "zobrazí" něco, co dříve neviděli, nepochopili by či by to minuli. A my lidé jsme v určitém počtu dosáhli určitého stupně morfogenetického pole, kdy začínáme přemýšlet a vnímat "nové věci". Jedni z těchto lidí jsou i filmoví tvůrci (Matrix, Počátek), kteří nám divákům, kteří jsou na podobné úrovni vnímání a otevřenosti nabízejí tyto snímky a nám se líbí. (Těm co se nelíbí, či je označují jako hlouposti, ponechme více času - který v kvantové fyzice neexistuje - takže vlastně více prostoru). Zbytek je již jen otázkou kvality ztvárnění. Lucy je klasiky bessonovská - film má spád, občas se hodně střílí, občas se jezdí hodně v autě a mezi tím se povídají zajímavé věci - či alespoň legračně odlehčuje konverzací hrdinů. Lucy je fajn a mě se líbila. Navíc je Scarlett mojí oblíbeňkyní hlavně díky Černé vdově. *****