19. ledna 2015 v 12:59 | Mischel |  filmové recenze

více v - celý článek-

Režie: James Gunn
Předloha: Andy Lanning (komiks), Dan Abnett (komiks)

Rok: 2014
Délka: 122 minut
Žánr: Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Komedie

V tomto akcí nabitém, výpravném vesmírném dobrodružství se odvážný dobrodruh Peter Quill stává středem zájmu nájemných zabijáků poté, co Ronanovi, mocnému padouchovi s plány ohrožující celý vesmír, ukradne tajemnou kouli. Aby neúnavnému Ronanovi unikl, je Quill nucen spojit své síly se čtveřicí pozoruhodných hrdinů - Rocketem, po zuby ozbrojeným mývalem, Grootem, humanoidem, který připomíná strom, vražednou a tajemnou Gamorou a pomstychtivým Draxem Ničitelem. Když ale Quill objeví skutečnou moc koule a hrozbu, která se v ní ukrývá a ohrožuje celý vesmír, musí udělat vše pro to, aby nesourodá skupina táhla za jeden provaz a v posledním zoufalém souboji se pokusila zachránit osud celé galaxie.

Další Marvel, další mega úspěch a další pětihvězdí. Nevím co říct, protože jsem z filmu ještě pořád unešena, ale něco snad vypotím. Marvelu experiment vyšel a to na jedničku. Samozřejmě mohl jít trošku výše a do neznáma, ale ikdyž se opírá o stejná Marvel klišé, pořád se jedná o výborný a hlavně vtipný snímek. Nové postavy, nový vesmír nová týmovka. Postavy jsou to, na čem film drží. Rocket jako mýval, který by se svým hláškami strčil do kapsy i Johna z Die hard. Groot je strom, který je prostě srdíčkem týmu a bez něho by to nešlo. Drax, který je maniak, ale když dojde na logiku tak tápá. No, Gamora se moc neukázala, tak doufám že tomu bude jinak v pokračovaní a nakonec Star-Lord, který nejde pro hlášku a tanec daleko a jeho taneční vystoupení na začátku a na konci jsou už teď pro mě kultovními scénami. Akce, humor a výborný soundtrack ještě tohle všechno podtrhávají. Za mě nejkrásnější a nejvtipnější Marvel vůbec. Ps. První podtitulková scéna je děsně cool a málem jsem se roztomilostí rozbrečela a ta druhá je zas docela originální.