Elf (Vánoční skřítek) - recenze

14. prosince 2014 v 15:41 | Mischel |  filmové recenze

Režie: Jon Favreau

Rok: 2003
Délka: 97 minut
Žánr: Komedie / Rodinný / Fantasy / Vánoční

Will Ferrell, Bob Newhart, Kristian Ayre, Will McCormack, Edward Asner, Zooey Deschanel, Daniel Tay, Mary Steenburgen, James Caan, Faizon Love, Kyle Gass, Ray Harryhausen, Jane Bradbury, Andy Richter, Peter Dinklage, Robin Mossley, Amy Sedaris, Artie Lange, Matt Walsh

Jako malého ho odvezli na Severní pól, kde ho vychoval táta skřítek. Ale Buddy časem zjistí, že je jiný než ostatní skřítci. Aby našel místo, kam vlastně patří, vydá se hledat svého pravého otce do New Yorku. Právě zde se Buddy dozvídá, proč je jeho otec na seznamu zlobivých. Především ale přijde na to, že příčinou všech Santových problémů je nedostatek vánoční nálady a klidu. Buddy se snaží svému otci a celému světu navrátit vánočního ducha a pohodu, s čímž mu pomáhá půvabná Zooey Deschanel, která je Santovým skřítkem v obchodním domě. Podaří se Buddymu všechny přesvědčit, že Santa opravdu existuje?

Je to sice jako desítky jiných vánočních filmů, ale nedá se tomu upřít fakt, že vánoční atmosférou to celé přímo překypuje a že příběh přímo srší vtipnými a zábavnými situacemi. A navíc je v hlavní roli Will Ferrell, asi největší herecké individuum současnosti, který se s vidinou pobavení publika nezdráhá snad ničeho. A já ho mám proto i ráda a jeho výstupy, pokud nejsou součástí vyloženě nudného a tupého scénáře, mě vždycky hodně baví. A Vánoční skřítek opravdu není špatná komedie, která dává Ferrellovi vyniknout opravdu do sytosti a způsobem, který není ani na chvíli přímo trapný nebo neúnosný. Pokud jsou Vánoce a je dobrá nálada, nevidím důvod tohle roztomilé dobrodružství až ze Severního pólu nějak zavrhovat. *** z5.